Bestill flybillett

Type

Reisende

Voksne (12 år+)

+
{{ adultsValue }}
-

Barn (0-11 years)

+
{{ childrenValue }}
-

Spedbarn (Under 2 år, uten sete)

+
{{ infantsValue }}
-

{{ validationErrorMessage }}

Flexibility

Cabin Class

Dette feltet må fylles ut

Dette feltet må fylles ut

Dette feltet må fylles ut

9 Kun valgte datoer Economy

Type

Reisende

Voksne (12 år+)

+
{{ adultsValue }}
-

Barn (0-11 years)

+
{{ childrenValue }}
-

Spedbarn (Under 2 år, uten sete)

+
{{ infantsValue }}
-

{{ validationErrorMessage }}

Flexibility

ClassOptions

Dette feltet må fylles ut

Dette feltet må fylles ut

Dette feltet må fylles ut

Dette feltet må fylles ut

Søk etter fly

Dette feltet må fylles ut

Dette feltet må fylles ut

Dette feltet må fylles ut

Dette feltet må fylles ut

Søk etter fly

Dette feltet må fylles ut

Dette feltet må fylles ut

Dette feltet må fylles ut

Dette feltet må fylles ut

Søk etter fly

Vi fant {{ category.count + ' ' + (category.count == 1? category.label:category.pluralLabel) }} og {{ category.count + ' ' + (category.count == 1? category.label:category.pluralLabel) }} for '{{ searchTerm }}'

0 Results found

Søk etter destinasjoner, aktiviteter, opplevelsesreiser, reiseforslag, etc...

Vi fant {{ category.count + ' ' + (category.count == 1? category.label:category.pluralLabel) }} og {{ category.count + ' ' + (category.count == 1? category.label:category.pluralLabel) }} for '{{ searchTerm }}'

0 Results found

{{ cardLists.others.label }}

Se flere søketreff [{{ count.others.count - cardLists.others.searchItems.length }}]
Se flere søketreff [{{ count.help.count - helpResultsData.length }}]

{{ cardSlider.label }}

Se flere søketreff [{{ cardSlider.total - cardSlider.searchItems.length }}]
Se flere søketreff [{{ count.help.count - helpResultsData.length }}]

Finner du fortsatt ikke det du leter etter?

Ta kontakt med oss, så får du hjelp av en av våre reisespesialister.

Vennligst fyll ut alle detaljer

Lukk
Kontakt
Skriv til oss

Vet du akkurat hvor du vil reise eller synes du det er vanskelig å velge? Send oss dine tanker og spørsmål, så setter vi sammen et tilbud for deg. Legg gjerne igjen telefonnummeret ditt, så ringer vi deg for en kort prat. Da vil det være enda enklere for oss å hjelpe deg med å sette sammen den perfekte reiseruten etter dine ønsker og budsjett. Hvis dere er flere som reiser sammen anbefaler vi at dere sender en felles henvendelse.

Dette feltet må fylles ut
Dette feltet må fylles ut

Hei,

Takk for din henvendelse!

Du mottar først en email med informasjonen du sendte oss. Deretter vil en av våre reisespesialister se på henvendelsen din, så fort det lar seg gjøre.

I mellomtiden kan du sjekke ut litt reiseinspirasjon her.

PS. Sjekk Søppelpost/Spamfilter dersom du savner svar fra oss.

KILROY

Du vil snart motta en epostbekreftelse som sendes til {{email}}

Book et møte

Book et møte over telefon nedenfor og få gode tips og hjelp til reiseplanleggingen. Du kan booke et møte med oss når som helst, så velg en tid som passer best for deg. Vi gleder oss til å snakke om dine reiseplaner!

Dette feltet må fylles ut

Takk for din møtebooking!

Du mottar først en email med informasjonen du sendte oss. Deretter vil en av våre reisespesialister se på henvendelsen din, så fort det lar seg gjøre. Vær oppmerksom på at dette er kun en forespørsel og at møtet ikke er bekreftet før du får svar fra en av våre reisespesialister. 

I mellomtiden kan du sjekke ut litt reiseinspirasjon her.

PS. Sjekk Søppelpost/Spamfilter dersom du savner svar fra oss.

KILROY

 

Du vil snart motta en epostbekreftelse som sendes til {{email}}

Chat Kontakt
Kontakt Chat

REISEVILKÅR OG GENERELL INFORMASJON FØR DU REISER

Vi i KILROY ønsker at du skal få en god reiseopplevelse som svarer til forventningene. I forbindelse med vår tilrettelegging har vi her samlet viktig informasjon som vi ber deg lese og gjøre deg forstått med i god tid før avreise. Informasjonen i dette skrivet gjelder for alle reiser som er kjøpt i en av KILROYs butikker, på telefon, chat eller e-post. Egne regler og vilkår gjelder for billetter som er bestilt på vår hjemmeside.

Bestilling, Reiserute og Billetter

Bestilling kan kun foretas direkte hos KILROY. Bestillingen er bindende når du har akseptert vårt tilbud enten dette skjer over e-post, telefon eller ved bestilling direkte ved et av våre kontorer. 

Du er selv forpliktet til å sjekke at fullstendig navn, slik det fremkommer i passet, er korrekt skrevet og at alle tider/datoer på reisedokumentene er i overensstemmelse med dine egne ønsker. Om noen opplysninger ikke er korrekte skal du umiddelbart kontakte KILROY. Ukorrekte opplysninger vil medføre at du kan bli nektet adgang til land, på fly, hotell eller hos andre operatører. Ved bekreftelse av bestillingen godkjenner du at informasjonen er korrekt og hvis du oppdager feil i bestillingen etter at den er bekreftet, er du selv ansvarlig for eventuelle tap dette måtte medføre.

Betaling

Ved bekreftelse av bestillingen skal et depositum på 10% av pakkereisens pris eller totalsummen for pakkereisen innbetales utfra betingelser gitt ved bestilling. Depositumet er ikke refunderbart. Full betaling skal skje senest 35 dager før avreise. Ved reiser bestilt mindre enn 35 dager før avreise skal totalsummen innbetales ved bekreftelse.  Ved avbestilling >35 dager før avreise tapes depositum. Ved avbestilling <35 dager før avreise er det ingen refusjon. KILROY har rett til å heve kjøpet ved vesentlig mislighold fra den reisendes side, som for eksempel forsinket betaling.

Elektronisk billett

Før avreise får du reiserute og din elektroniske billett på e-post. Du er selv ansvarlig for at navnet på reiseruten stemmer overens med passet ditt.

Hvis du i tillegg har bestilt et ISIC- eller IYTC-kort vil du med ISIC app få tilgang til ditt digitale ISIC studentbevis, rett på mobilen innen 24 timer etter bestilling.

Usammenhengende flybilletter

Har du kjøpt en reise som er satt sammen av to eller flere individuelle flyselskaper med egne billettnummer, betraktes disse flybillettene som uavhengige av hverandre. Det vil si at hvis du, ved flybytte fra et selskap til et annet, kommer ut for forsinkelse eller på annen måte mister den videre forbindelsen, er det verken KILROY eller flyselskapet som tar på seg ansvaret for ekstra kostnader for nye billetter, overnatting mm. KILROY kan hjelpe deg med å tegne reiseforsikring som kan dekke uforutsette utgifter.

Avbestilling/Endring

Kjøp av avbestillingsforsikring må gjøres samtidig med bekreftelse, da den må betales senest samtidig som depositumet.. Avbestillingsforsikringen er ikke refunderbar. Det er ulike regler for avbestilling og endringer avhengig av hva slags billett du har og hvilke avbestillingsregler våre partnere og leverandører opererer med. Ved bestilling får du opplyst hva som gjelder for din reise. En endring eller avbestilling av reisen etter bekreftelse vil medføre et gebyr. Gebyrene for endring og avbestilling vil variere med hvilket produkt som er bestilt, samt tidspunktet endringen eller avbestillingen foretas på.

  • Enkelte arrangementer og flybilletter er ikke refunderbare eller mulig å endre.
  • Ved endringer vil det tilkomme prisendringer ut ifra for eksempel sesong, prisklasser, leverandører og tilgjengelighet. Dette opplyses ved bestilling.
  • Dersom reisen er påbegynt er endrings-/refusjonsmulighetene begrenset.
  • Ved avbestilling >35 dager før avreise tapes depositum.
  • Ved avbestilling <35 dager før avreise er det ingen refusjon.

Enkelte reiser kan ha særskilte betalingsvilkår og strengere avbestillingsvilkår. I slike tilfeller vil dette fremgå ved bestilling.

våre hjemmesider kan du lese om hva du skal gjøre hvis du vil endre billetten før reisen eller underveis, og hvem du skal kontakte. Vær oppmerksom på at alle endringer er med forbehold om ledig kapasitet. Vær ute i god tid når du skal endre billetten din fra utlandet.

Vær oppmerksom på at flybilletter anses som en sammenhengende reise/bestilling. Dette medfører at flyselskapene kansellerer hele din bestilling dersom du ikke møter opp til avreisen i henhold til reiseruten. Du mister dine rettigheter til videre reise, endringer og refusjoner for hele reisen dersom du ikke benytter deg av enkelte deler. Det er derfor viktig at du kontakter KILROY dersom du har behov for å gjøre endringer.

Endringer foretatt av flyselskapene

Flyselskapene er i blant nødt til, og de har rett til, å komme med tidsendringer, også etter at billettene er bekreftet og betalt. I slike tilfeller er flyselskapene selv primært ansvarlige for å komme med alternative ruter. KILROY er pliktig til å informere deg om disse før avreise, samt assistere deg i å finne frem til et akseptabelt alternativ dersom nødvendig og så langt det lar seg gjøre. Har du kjøpt en pakkereise vil pakkereiseloven gjøre seg gjeldende og KILROY forplikter seg til denne. KILROY opererer ellers kun som agent for flyselskapene, og er da ikke ansvarlig for eventuelle kostnader som pådras som følge av endringer eller i tilfeller hvor flyselskapet kansellerer eller endrer reisen. Dette gjelder også i tilfeller ved flyselskapers eventuelle konkurs, med mindre flyreisen er bestilt som en del av en pakkereise.

Vaksine/Pass/Visum/Innreisebestemmelser

  • Sjekk med din lege eller nærmeste helsestasjon om hvilke vaksiner som kreves for de(t) land du skal besøke. Enkelte vaksiner må tas i god tid før reisen.
  • Sørg for å ha gyldig visum/oppholdstillatelse dit du skal reise. Før du reiser må du sjekke med gjeldende lands ambassade/konsulat om du trenger visum eller andre dokumenter til de landene du besøker eller reiser via. Vær spesielt obs på at mange flyselskaper mellomlander i USA og vanlige visumregler til USA gjelder også ved mellomlanding/transitt/’ Technical Stop’.
  • Sjekk også at passet ditt har lang nok gyldighet – visse land krever gyldighet opptil 6 måneder fra den dato du forlater landet. Ta alltid med passet ditt, også på reiser innen Schengen. (Passet er det eneste internasjonalt godkjente identitetsbevis for nordmenn).
  • Visse land, som f.eks. Cuba og Russland, krever at hotell er bestilt før du kan få turistkort/visum. Så sjekk alltid aktuelle regler for ditt statsborgerskap.
  • UD’s hjemmesider finner du oppdaterte reiseråd og innreisebestemmelser for nordmenn.
  • For reiser til/via USA kreves enten visum eller en elektronisk autorisasjon (ESTA). Et skjema fylles inn senest 72 timer før avreise på cbp.dhs.gov, dette koster for tiden 14USD.
  • Manglende informasjon kan medføre at innreise avvises. Husk å registrere deg også ved transitt.

Innreisebestemmelsene endres stadig – sjekk alltid i god tid før du reiser hva som gjelder. Vær oppmerksom på at du ikke kan oppholde deg på det Nordamerikanske kontinent (inkl. USA, Canada, Mexico og Karibien) i mer enn 90 dager uten visum.

OBS! Får du ikke gjennomført reisen pga. ugyldig pass, manglende visum, vaksinasjoner eller andre påkrevde dokumenter får du ingen refusjon i reisens pris og du må selv dekke eventuelle merkostnader. 

Vær oppmerksom på at om du på din reise flyr hjem/videre fra et annet land enn du reiser inn til, kan det være at det kreves bevis for utreise fra landet du først ankommer. Dette kan være buss/båt/tog/opplevelsesreise e.l. Hvis du ikke kan vise til dette kan du i verste fall bli nektet innreise. For mer informasjon, kontakt det gjeldende lands ambassade.

Reis grønnere

KILROY ønsker å gjøre det enklere for deg å gjøre miljøvennlige valg når du reiser. Det er mye du selv kan gjøre før du reiser samt mens du er på tur som kan bidra positivt til miljøet. For informasjon og kjøp av klimakvote for din reise, se https://www.kilroy.no/kilroy-x-myclimate

Enveisbillett

KILROY fraråder sine kunder på det sterkeste å reise på enveisbilletter. Spesielt gjelder dette land utenfor Europa til tross for at det kan gjelde for land uten visumplikt.  Reiser du på enveisbillett må du være oppmerksom på at du selv har det fulle ansvar vedrørende innreise- og oppholdstillatelse eller annen dokumentasjon som er påskrevet i de gjeldende land, og for de konsekvenser det kan være å reise uten denne dokumentasjonen. KILROY har ikke økonomisk ansvar for eventuelle ekstra kostnader som kan oppstå i slike tilfeller. 

Vær oppmerksom på at hvis du på din reise flyr hjem/videre fra et annet land enn du reiser inn til, kan dette bli sett på som en enveisbillett og det kan kreves bevis for utreise fra landet du først ankommer. Dette kan være buss/båt/tog/opplevelsesreise e.l. Hvis du ikke kan vise til dette kan du i verste fall bli nektet innreise. For mer informasjon bes du kontakte det gjeldende lands ambassade.

Flyplassavgift

Visse steder i verden må man betale en avgift lokalt på flyplassen. Dette kommer i tillegg til hva du allerede har betalt for billetten. Generelt vil dette beløpe seg til kr. 100-200 pr. flystrekning, som betales i lokal valuta eller i USD.

Innsjekking

Det er viktig at du beregner god tid på flyplassen. Det er ofte lange køer både til innsjekking skrankene og sikkerhets/pass kontrollen. KILROY anbefaler å være på flyplassen minst to timer før avgang på utenlandsreiser. Reiser dere mange sammen bør dere beregne ytterligere en time. På noen flyplasser kreves det at man møter opp enda tidligere enn dette, så du anbefales derfor å sjekke flyselskapenes egne hjemmesider for å se hva som gjelder for din flyvning. Vi anbefaler at du alltid benytter deg av online innsjekk der hvor det er mulig.

Bagasje

Sjekk hvor mye bagasje du har lov til å ta med på flyreisen. Overvekt på fly er kostbart. Normalt tillates 20 kilo innsjekket bagasje i tillegg til 5 kilo håndbagasje. Ved noen flyselskaper og destinasjoner gjelder andre vektregler. Det er restriksjoner også på bagasjens størrelse og spesielle regler gjelder for sportsutstyr som golfbag, surfebrett, sykler osv. Sjekk med gjeldende flyselskap eller KILROY for nærmere informasjon.

Merk at de fleste flyselskaper innenlands i USA ikke lenger inkluderer bagasje i billettprisen.

ISIC/IYTC- kort og ungdoms- og studentbilletter

Reiser du på en KILROY ungdoms – og studentbillett må du huske å ha med ditt gyldige ISIC- eller IYTC-kort på hele reisen, ellers er ikke billetten gyldig. Manglende, utgått eller kort uten bilde, kan i verste fall resultere i at du må kjøpe en ny billett. Flyselskapene sjekker kortene og vi gjør oppmerksom på at kort utstedt på grunnlag av falsk dokumentasjon, vil medføre regning på fullpris flybillett eller at flyselskapet nekter deg å reise. Eventuelle merkostnader vil i ethvert slikt tilfelle være ditt eget ansvar.

Rebekreftelse av hjemreise/viderereise

Rebekreftelse av flybilletter er ikke nødvendig, men vi anbefaler sterkt at du alltid sjekker tidene for hjem-/videre reise senest dagen før du skal fly. Du kan selv sjekke din reiserute online på Min Reiserute. Her finner du reiseruten din som kontinuerlig oppdateres av flyselskapene.

Taushetsplikt

Vi har taushetsplikt om reisen din, og du bør legge igjen referansenummer og eventuelle kopier av reiserute og annet til de du ønsker skal få opplysninger om reisen. Uten referansenummer vil ikke foreldre (dersom du er over 18 år), venner eller andre få opplysninger om reisen din. Dette er til din sikkerhet.

Andre produkter fra KILROY

Merk at KILROY kun opererer som agent for disse produktene og er ikke ansvarlig for riktig kontraktoppfyllelse. For reiser som faller innunder definisjonen pakkereise gjelder Pakkereiseloven av 01. juli 2018 , samt Alminnelige vilkår for pakkereiser, og KILROY har solidarisk ansvar med leverandørene. Eventuelle reklamasjoner skal således rettes til KILROY.

Forsikring

I henhold til norsk lovgivning er KILROY pliktig til å anbefale at alle våre kunder har reiseforsikring på både kortere og lengre reiser. En god reiseforsikring dekker reiseulykke, reisegods, reisesyke, ansvar med mer som kan bli en dyr erfaring hvis du ikke har gyldig forsikring. Sjekk at reiseforsikringen dekker dine behov godt nok og at den er gyldig for hele reisen eller bestill hos KILROY.

Vær oppmerksom på at hvis du endrer din hjemreise til en senere dato, er du selv ansvarlig for å forlenge sin reiseforsikring tilsvarende – før den opprinnelig er utgått. Det kan være lurt å ta kopi av reisedokumenter, inkludert pass, vaksinasjonskort og forsikringsbevis. Hvis uhellet skulle være ute, og du mister/blir frastjålet verdifulle dokumenter, vil det være lettere å få disse erstattet hvis du har tatt en kopi.

Hotell

KILROY gjør oppmerksom på at standarden på hoteller kan variere ulike steder i verden og kan være både høyere eller lavere enn hva man er vant til fra Norge. Kvaliteten på hotellene vurderes på grunnlag av både generell standard, fasiliteter og beliggenhet. Av erfaring vet vi at det legges ulik vekt på disse elementene.

Hotellene i storbyene har ofte en lavere standard enn hva som er tilfelle andre steder. Slike variasjoner må påregnes. Det vil kunne forekomme mindre oppussing og renoveringsarbeid på hotellene. Et svømmebasseng kan for eksempel være stengt noen dager grunnet rensing. Dette er utenfor KILROY’ kontroll og vil ikke gi grunnlag for en kompensasjon. Større oppussingsarbeider forsøker vi å informere om så langt det lar seg gjøre.

Leiebil

KILROY samarbeider bare med store og anerkjente leiebilfirmaer. I de fleste tilfeller er alle obligatoriske forsikringer inkludert i våre priser, men spør din reisespesialist hva som gjelder i hvert enkelt tilfelle. Ved henting av bilen kan leiebilselskapet be om et kredittkort som depositum. Den som står oppført som sjåfør må ha et gyldig kredittkort med seg. Vær oppmerksom om du har bestilt leiebil og skal levere den et annet sted enn der du henter den. Da tilkommer det ofte et enveisgebyr som må betales lokalt til leiebilkontoret.  Prisen varierer og er avhengig av hvor mange mil som kjøres

Adventure/Opplevelsesreiser

På noen av våre opplevelsesreiser er det et beløp som skal betales direkte, kontant, til turleder i” local payment” Dette bruker turlederen til å betale for direkte kostnader på reisen, f eks. lokal transport, bensin, inngangsbilletter etc. På denne måten begrenser arrangøren fordyrende ledd, for å gjøre det så prisgunstig som mulig for deg som kunde. Hva local payment er for din reise finner du i den aktuelle brosjyren og på nettsidene. Som regel er beløpet rundt ca 200 USD. ’ Guaranteed Departures’: våre underleverandører på adventure reiser garanterer avreise på mange av sine turer, men noen kan ikke bekreftes før nærmere avreise. Evt. endring eller kansellering kan være pga. for få påmeldte til avgangen. KILROY tar forbehold om slike endringer.

Feil eller mangler

Er det noe som ikke stemmer i dine reisedokumenter må du kontakte oss snarest så vi kan få rettet opp dette. Er det noe som ikke svarer til forventningene, feil eller mangler under reisen er det viktig at du tar kontakt med den lokale leverandøren som hotellet, leiebilselskapet eller flyselskapet eller KILROY direkte slik at vi kan forsøke å rette opp situasjonen med en gang. Om du ikke får tilfredsstillende hjelp eller ønsker hjelp på norsk skal vi kontaktes. Vi vil forsøke å hjelpe deg så langt det lar seg gjøre. Hvis du ikke har kontaktet den lokale agenten og gitt KILROY tydelig beskjed under oppholdet, vil dette kunne redusere muligheten for en eventuell refusjon eller kompensasjon i etterkant.

Etter hjemreise: Ved eventuelle tvistespørsmål plikter du å fremsette disse så snart som mulig. Vi vil anbefale deg å ta vare på mest mulig dokumentasjon, som informasjon fra hotellet, bilder, kvitteringer osv. Dette vil lette et eventuelt reklamasjonsarbeid i ettertid. KILROY er medlem av Rejsegarantifonden Vi hører gjerne fra deg om dine opplevelser på reisen, både ros og ris er viktig i vårt arbeid med å tilby de beste reisene.

 

Spørsmål? Ring oss på 026 33 eller sjekk ut kilroy.no

Følg oss for mer informasjon og masse inspirasjon, på Facebook og Instagram.

God tur fra oss i KILROY

Kilroy.OutdatedBrowserBox.Text Kilroy.OutdatedBrowserBox.LinkText

Oops - Siden du prøver å nå er ikke tilgjengelig eller har blitt flyttet. Vi håper du finner det du leter etter her i stedet...