Bestill flybillett

9 Kun valgte datoer

Dette feltet må fylles ut

  • {{ autoCompleteItem.output }}

Dette feltet må fylles ut

  • {{ autoCompleteItem.output }}

Dette feltet må fylles ut

  • Kun valgte datoer
  • -/+ 1 day
  • -/+ 3 days

{{ validationErrorMessage }}

+
-
+
-
+
-
Søk etter fly

Dette feltet må fylles ut

  • {{ autoCompleteItem.output }}

Dette feltet må fylles ut

  • {{ autoCompleteItem.output }}

Dette feltet må fylles ut

  • Kun valgte datoer
  • -/+ 1 day
  • -/+ 3 days

{{ validationErrorMessage }}

+
-
+
-
+
-
Søk etter fly
Slett avreise

Dette feltet må fylles ut

  • {{ autoCompleteItem.output }}

Dette feltet må fylles ut

  • {{ autoCompleteItem.output }}

Dette feltet må fylles ut

{{ validationErrorMessage }}

+
-
+
-
+
-
Søk etter fly

Søketreff

Søk etter destinasjoner, aktiviteter, opplevelsesreiser, reiseforslag, etc...
{{ count.total }} søkeresultat
{{ count.total }} søkeresultater

Vi fant {{ category.count + ' ' + (category.count == 1? category.label:category.pluralLabel) }} og {{ category.count + ' ' + (category.count == 1? category.label:category.pluralLabel) }} for '{{ searchTerm }}'

0 Results found

{{ cardLists.others.label }}

Se flere søketreff [{{ count.others.count - cardLists.others.searchItems.length }}]
Se flere søketreff [{{ count.help.count - helpResultsData.length }}]

{{ cardSlider.label }}

Se flere søketreff [{{ cardSlider.total - cardSlider.searchItems.length }}]
Se flere søketreff [{{ count.help.count - helpResultsData.length }}]

Finner du fortsatt ikke det du leter etter?

Ta kontakt med oss, så får du hjelp av en av våre reisespesialister.
Kontakt

Drømmer du om et eventyr i utlandet? Vet du hvor du vil hen, eller synes du det er vanskelig å velge? Send oss dine tanker, drømmer og spørsmål, så hjelper vi deg med å oppfylle drømmene dine.

Dette feltet må fylles ut
Dette feltet må fylles ut
Dette feltet må fylles ut
Dette feltet må fylles ut
Dette feltet må fylles ut
Dette feltet må fylles ut
Dette feltet må fylles ut

Hei!

Takk for din henvendelse. Du hører fra en av våre reisespesialister i løpet av kort tid. I høysesong beklager vi eventuell lang ventetid.

Hilsen

KILROY

Book et møte i en av våre butikker eller over telefon og få gode tips og hjelp til reiseplanleggingen, helt kostnadsfritt! Åpningstider er mandag - fredag: 10:00 - 17:00 eller lørdager etter avtale, dersom det passer deg bedre.

Dette feltet må fylles ut
Dette feltet må fylles ut
Dette feltet må fylles ut
Dette feltet må fylles ut
Dette feltet må fylles ut
Dette feltet må fylles ut
Dette feltet må fylles ut
Dette feltet må fylles ut
  • {{officeOption}}
Dette feltet må fylles ut

Takk for din henvendelse!

Vær oppmerksom på at dette er kun en forespørsel og at møtet ikke er bekreftet før du får svar fra en av våre reisespesialister.

Du vil motta en mail med den informasjonen du sendte til oss. Vi tar kontakt med deg så raskt som mulig.

Mvh,
KILROY

Kontakt Chat
Kontakt Chat

Generelle reisevilkår

Informasjonen du finner på denne siden gjelder for alle reiser som er kjøpt i en av KILROYs butikker, på telefon, chat eller e-post. Egne regler og vilkår gjelder for billetter som er bestilt på vår hjemmeside.

Bestilling, Reiserute og Billetter

Bestilling kan kun foretas direkte hos KILROY. Bestillingen er bindende når du har akseptert vårt tilbud enten dette skjer over e-post, telefon eller ved bestilling direkte ved et av våre kontorer.

Du er selv forpliktet til å sjekke at fullstendig navn, slik det fremkommer i passet, er korrekt skrevet og at alle tider/datoer på reisedokumentene er i overensstemmelse med dine egne ønsker. Om noen opplysninger ikke er korrekte skal du umiddelbart kontakte KILROY. Ukorrekte opplysninger vil medføre at du kan bli nektet adgang til land, på fly, hotell eller hos andre operatører. Ved bekreftelse av bestillingen godkjenner du at informasjonen er korrekt og hvis du oppdager feil i bestillingen etter at den er bekreftet, er du selv ansvarlig for eventuelle tap dette måtte medføre.

Betaling

Ved bekreftelse av bestillingen skal et depositum eller totalsummen innbetales utfra betingelser gitt ved bestilling. Kun ved full betaling innen frist som oppgitt ved bestilling anses prisen for bekreftet og kan ikke endres fra KILROYs side. Oppgi alltid KID-nummer for korrekt registrering av betaling. KILROY har rett til å heve kjøpet ved vesentlig mislighold fra den reisendes side, som for eksempel forsinket betaling.

I de tilfeller hvor betingelsene gjør det mulig med en depositumløsning, så vil det være avbestillingsreglene på bestillingen som i hovedsak avgjør hvor mye som minimum må betales i depositum. Depositumet vil som hovedregel ikke være refunderbart hvis du velger å avbestille din reise.

Elektronisk billett

Før avreise får du reiserute og din elektroniske billett på e-post. Du er selv ansvarlig for at navnet på reiseruten stemmer overens med passet ditt.

Hvis du i tillegg har bestilt et ISIC- eller IYTC-kort vil du med ISIC app få tilgang til ditt digitale ISIC studentbevis, rett på mobilen innen 24 timer etter bestilling. Hvis du har betalt for et fysisk kort vil dette bli sendt til deg i posten.

Usammenhengende flybilletter

Har du kjøpt en reise som er satt sammen av to eller flere individuelle flyselskaper med egne billettnummer, betraktes disse flybillettene som uavhengige av hverandre. Det vil si at hvis du, ved flybytte fra et selskap til et annet, kommer ut for forsinkelse eller på annen måte mister den videre forbindelsen, er det verken KILROY eller flyselskapet som tar på seg ansvaret for ekstra kostnader for nye billetter, overnatting mm. KILROY kan hjelpe deg med å tegne reiseforsikring som kan dekke uforutsette utgifter.

Avbestilling/Endring

Tegning av avbestillingsforsikring må foretas samtidig med bestillingen av reisen. Avbestillingsforsikringen kan ikke refunderes etter bestilling. Det er ulike regler for avbestilling og endringer avhengig av hva slags billett du har og hvilke avbestillingsregler våre partnere og leverandører opererer med. Ved bestilling får du opplyst hva som gjelder for din reise. En endring eller avbestilling av reisen etter bekreftelse vil medføre et gebyr. Gebyrene for endring og avbestilling vil variere med hvilket produkt som er bestilt, samt tidspunktet endringen eller avbestillingen foretas på.

  • Enkelte flybilletter er ikke refunderbare eller mulige å endre.
  • Hvis du allerede har brukt deler av flybilletten din vil det vanligvis ikke være noen mulighet for refusjon på resten av billetten.
  • Ved avbestilling/endring av andre produkter enn fly påbeløper varierende gebyr. Du vil bli opplyst om dette ved bestilling. Gebyret er på min. 20 % ved avbestilling.
  • Merk at gyldigheten på din flybillett varierer ut ifra hvilken billett du har kjøpt, men billetten vil normalt aldri være gyldig i mer enn maks 12 måneder.

På siden for å "endre billett" kan du lese om hva du skal gjøre hvis du vil endre billetten før reisen eller underveis, og hvem du skal kontakte. KILROY her i Norge kan i de fleste tilfeller ikke endre billetter til utlandet etter avreise, men henviser til våre hjemmesider og flyselskapene. Vær oppmerksom på at alle endringer er med forbehold om ledig kapasitet. Vær ute i god tid når du skal endre billetten din fra utlandet.

Vær oppmerksom på at en tur-retur billett ofte anses som en sammenhengende reise. Dette medfører at enkelte flyselskap kansellerer din bestilling hvis du ikke møter opp til avreisen slik at du ikke får benytte deg av hjemreisen. Dette gjelder også dersom du har en billett med flere stopp inkludert, som er utstedt på ett billettnummer. Møter du ikke opp på en av flightene risikerer du at de gjenstående blir kansellert av flyselskapet fordi de antar at du ikke skal reise videre.

Hovedregelen er altså at man alltid må fly reisen i den rekkefølgen som den er bestilt for at resten av flybilletten skal være gyldig. Det vil derfor ikke være mulig å droppe en av avgangene selv om man sier fra til flyselskapet på forhånd. Hvis man mister sin avgang er det heller ingen garanti for at billetten kan endres eller refunderes – dette avhenger av flyselskapenes regler.

Endringer foretatt av flyselskapene

Flyselskapene er i blant nødt til, og de har rett til, å komme med tidsendringer, også etter at billettene er bekreftet og betalt. I slike tilfeller er flyselskapene selv primært ansvarlige for å komme med alternative ruter. KILROY er pliktig til å informere deg om disse før avreise, samt assistere deg i å finne frem til et akseptabelt alternativ dersom nødvendig og så langt det lar seg gjøre. Har du kjøpt en pakkereise vil pakkereiseloven gjøre seg gjeldende og KILROY forplikter seg til denne. KILROY opererer ellers kun som agent for flyselskapene, oger da ikke ansvarlig for eventuelle kostnader som pådras som følge av endringer eller i tilfeller hvor flyselskapet kansellerer eller endrer reisen.

Dette gjelder også i tilfeller ved flykonkurs, med mindre flyreisen er bestilt som en del av en pakkereise. KILROY tilbyr en egen forsikring som sikrer deg som kunde ved en flykonkurs. Denne forsikringen anbefaler vi at du alltid kjøper hvis reisen din ikke går under definisjonen av en pakkereise. Spør din reisespesialist for mer detaljert informasjon.

Endringer som flyselskapene eventuelt gjør etter at du har reist fra Norge vil du bli informert om når du sjekker din reiserute online, dette anbefaler vi at du gjør senest dagen før du skal fly videre (se lenger ned).

Vaksine/Pass/Visum/Innreisebestemmelser

  • Sjekk med din lege eller nærmeste helsestasjon om hvilke vaksiner som kreves for de(t) land du skal besøke. Enkelte vaksiner må tas i god tid før reisen.
  • Sørg for å ha gyldig visum/oppholdstillatelse dit du skal reise. Før du reiser må du sjekke med gjeldende lands ambassade/konsulat om du trenger visum eller andre dokumenter til de landene du besøker eller reiser via. Vær spesielt obs på at mange flyselskaper mellomlander i USA og vanlige visumregler til USA gjelder også ved mellomlanding/transitt/’ Technical Stop’.
  • Sjekk også at passet ditt har lang nok gyldighet – visse land krever gyldighet opptil 6 måneder fra den dato du forlater landet. Ta alltid med passet ditt, også på reiser innen Schengen. (Passet er det eneste internasjonalt godkjente identitetsbevis for nordmenn).
  • Visse land, som f.eks. Cuba og Russland, krever at hotell er bestilt før du kan få turistkort/visum. Så sjekk alltid aktuelle regler for ditt statsborgerskap.
  • På UDs hjemmesider finner du oppdaterte reiseråd og innreisebestemmelser for nordmenn.
  • For reiser til/via USA kreves enten visum eller en elektronisk autorisasjon, Electronic System for Travel Authorization (ESTA). Et skjema fylles inn senest 72 timer før avreise på https://esta.cbp.dhs.gov, dette koster p.t. 14USD.
  • Manglende informasjon kan medføre at innreise avvises. Husk å registrere deg også ved transitt.

Innreisebestemmelsene endres stadig – sjekk alltid i god tid før du reiser hva som gjelder. Vær oppmerksom på at du ikke kan oppholde deg på det Nordamerikanske kontinent (inkl. USA, Canada, Mexico og Karibien) i mer enn 90 dager uten visum.

OBS! Får du ikke gjennomført reisen pga. ugyldig pass, manglende visum, vaksinasjoner eller andre påkrevde dokumenter får du ingen refusjon i reisens pris og du må selv dekke eventuelle merkostnader.

Vær oppmerksom på at om du på din reise flyr hjem/videre fra et annet land enn du reiser inn til, kan det være at det kreves bevis for utreise fra landet du først ankommer. Dette kan være buss/båt/tog/opplevelsesreise e.l. Hvis du ikke kan vise til dette kan du i verste fall bli nektet innreise. For mer informasjon bes du kontakte det gjeldende lands ambassade.

Det påkreves av de amerikanske immigrasjonsmyndigheter at følgende personinformasjon angis på forhånd til reisebyrå eller flyselskap for alle reisende til USA:

  • fullt navn slik det fremkommer i pass benyttet for reisen
  • fødselsdato
  • kjønn

Informasjonen skal angis senest 72 timer før avreise eller så snart som mulig etter bestilling. Har du i tillegg et såkalt «redress» nummer så bes du ta kontakt med oss for å besørge at dette videreformidles korrekt.
Dersom nevnte informasjoner ikke fremlegges, er mangelfulle eller forfalskes kan dette medføre nektet ombordstigning samt medføre at reisen ikke kan gjennomføres.

Vi gjør oppmerksom på at den reisende selv er ansvarlig for å angi de nevnte korrekte informasjoner og at KILROY fraskriver seg ethvert ansvar for forsinkelser eller ugjennomførbare reiser som følge av mangelfull informasjon

Reis grønnere

KILROY ønsker å gjøre det enklere for deg å gjøre miljøvennlige valg når du reiser. Det er mye du selv kan gjøre før du reiser samt mens du er på tur som kan bidra positivt til miljøet.

For informasjon og kjøp av klimakvoter for din reise, se www.mittklima.no

Enveisbillett

KILROY fraråder sine kunder på det sterkeste å reise på enveisbilletter. Spesielt gjelder dette land utenfor Europa til tross for at det kan gjelde for land uten visumplikt. Reiser du på enveisbillett må du være oppmerksom på at du selv har det fulle ansvar vedrørende innreise- og oppholdstillatelse eller annen dokumentasjon som er påskrevet i de gjeldende land, og for de konsekvenser det kan være å reise uten denne dokumentasjonen. KILROY har ikke økonomisk ansvar for eventuelle ekstra kostnader som kan oppstå i slike tilfeller.

Vær oppmerksom på at hvis du på din reise flyr hjem/videre fra et annet land enn du reiser inn til, kan dette bli sett på som en enveisbillett og det kan kreves bevis for utreise fra landet du først ankommer. Dette kan være buss/båt/tog/opplevelsesreise e.l. Hvis du ikke kan vise til dette kan du i verste fall bli nektet innreise. For mer informasjon bes du kontakte det gjeldende lands ambassade.

Flyplassavgift

Visse steder i verden må man betale en avgift lokalt på flyplassen. Dette kommer i tillegg til hva du allerede har betalt for billetten. Generelt vil dette beløpe seg til kr. 100-200 per flystrekning, som betales i lokal valuta eller i USD.

Innsjekking

Det er viktig at du beregner god tid på flyplassen. Det er ofte lange køer både til innsjekking skrankene og sikkerhets/pass kontrollen. KILROY anbefaler å være på flyplassen minst to timer før avgang på utenlandsreiser. Reiser dere mange sammen bør dere beregne ytterligere en time. På noen flyplasser kreves det at man møter opp enda tidligere enn dette, så du anbefales derfor å sjekke flyselskapenes egne hjemmesider for å se hva som gjelder for din flyvning. Vi anbefaler at du alltid benytter deg av online innsjekk der hvor det er mulig.

Bagasje

Sjekk hvor mye bagasje du har lov til å ta med på flyreisen. Overvekt på fly er kostbart. Normalt tillates 20 kilo innsjekket bagasje i tillegg til 5 kilo håndbagasje. Ved noen flyselskaper og destinasjoner gjelder andre vektregler. Det er restriksjoner også på bagasjens størrelse og spesielle regler gjelder for sportsutstyr som golfbag, surfebrett, sykler osv. Sjekk med gjeldende flyselskap eller KILROY for nærmere informasjon.

Merk at de fleste flyselskaper innenlands i USA ikke lenger inkluderer bagasje i billettprisen.

ISIC/IYTC- kort og ungdoms- og studentbilletter

Reiser du på en KILROY ungdoms- og studentbillett må du huske å ha med ditt gyldige ISIC- eller IYTC-kort på hele reisen, ellers er ikke billetten gyldig. Manglende, utgått eller kort uten bilde, kan i verste fall resultere i at du må kjøpe en ny billett. Flyselskapene sjekker kortene og vi gjør oppmerksom på at kort utstedt på grunnlag av falsk dokumentasjon, vil medføre regning på fullpris flybillett eller at flyselskapet nekter deg å reise. Eventuelle merkostnader vil i ethvert slikt tilfelle være ditt eget ansvar.

Rebekreftelse av hjemreise/viderereise

Rebekreftelse av flybilletter er ikke nødvendig. Men vi anbefaler sterkt at du alltid sjekker tidene for hjem-/viderereise senest dagen før du skal fly. Du kan selv sjekke din reiserute online på Min Reiserute. Her finner du reiseruten din som kontinuerlig oppdateres av flyselskapene.

Taushetsplikt

Vi har taushetsplikt om reisen din, og du bør legge igjen referansenummer og eventuelle kopier av reiserute og annet til de du ønsker skal få opplysninger om reisen. Uten referansenummer vil ikke foreldre (dersom du er over 18 år), venner eller andre få opplysninger om reisen din. Dette er til din sikkerhet.

Andre produkter fra KILROY

Merk at KILROY kun opererer som agent for disse produktene og er ikke ansvarlig for riktig kontraktoppfyllelse. For reiser som faller innunder definisjonen pakkereise gjelder Pakkereiseloven av 01. juli 2018 , samt Alminnelige vilkår for pakkereiser, og KILROY har solidaransvar med leverandørene. Eventuelle reklamasjoner skal således rettes til KILROY.

Forsikring

I henhold til norsk lovgivning er KILROY pliktig til å anbefale at alle våre kunder har reiseforsikring på både kortere og lengre reiser. En god reiseforsikring dekker reiseulykke, reisegods, reisesyke, ansvar med mer som kan bli en dyr erfaring hvis du ikke har gyldig forsikring. Sjekk at reiseforsikringen dekker dine behov godt nok og at den er gyldig for hele reisen eller bestill hos KILROY. Vær oppmerksom på at hvis du endrer din hjemreise til en senere dato, er du selv ansvarlig for å forlenge sin reiseforsikring tilsvarende – før den opprinnelig er utgått.

Det kan være lurt å ta kopi av reisedokumenter, inkludert pass, vaksinasjonskort og forsikringsbevis. Hvis uhellet skulle være ute, og du mister/blir frastjålet verdifulle dokumenter, vil det være lettere å få disse erstattet hvis du har tatt en kopi.

Hotell

KILROY gjør oppmerksom på at standarden på hoteller kan variere ulike steder i verden og kan være både høyere eller lavere enn hva man er vant til fra Norge. Kvaliteten på hotellene vurderes på grunnlag av både generell standard, fasiliteter og beliggenhet. Av erfaring vet vi at det legges ulik vekt på disse elementene.

Hotellene i storbyene har ofte en lavere standard enn hva som er tilfelle andre steder. Slike variasjoner må påregnes. Det vil kunne forekomme mindre oppussing og renoveringsarbeid på hotellene. Et svømmebasseng kan for eksempel være stengt noen dager grunnet rensing. Dette er utenfor KILROY’ kontroll og vil ikke gi grunnlag for en kompensasjon. Større oppussingsarbeider forsøker vi å informere om så langt det lar seg gjøre.

Leiebil

KILROY samarbeider bare med store og anerkjente leiebilfirmaer. I de fleste tilfeller er alle obligatoriske forsikringer inkludert i våre priser, men spør din reisespesialist hva som gjelder i hvert enkelt tilfelle. Ved henting av bilen kan leiebilselskapet be om et kredittkort som depositum. Den som står oppført som sjåfør må ha et gyldig kredittkort med seg. Vær oppmerksom om du har bestilt leiebil og skal levere den et annet sted enn der du henter den. Da tilkommer det ofte et enveisgebyr som må betales lokalt til leiebilkontoret. Prisen varierer og er avhengig av hvor mange mil som kjøres.

Adventure/Opplevelsesreiser

På noen av våre adventure reiser er det et beløp som skal betales direkte, kontant, til turleder i” local payment” Dette bruker turlederen til å betale for direkte kostnader på reisen, f eks lokal transport, bensin, inngangsbilletter etc. På denne måten begrenser arrangøren fordyrende ledd, for å gjøre det så prisgunstig som mulig for deg som kunde. Hva local payment er for din reise finner du i den aktuelle brosjyren og på nettsidene. Som regel er beløpet rundt ca 200 USD. ’ Guaranteed Departures’: våre underleverandører på adventure reiser garanterer avreise på mange av sine turer, men noen kan ikke bekreftes før nærmere avreise. Evt. endring eller kansellering kan være pga. for få påmeldte til avgangen. KILROY tar forbehold om slike endringer.

Feil eller mangler

Er det noe som ikke stemmer i dine reisedokumenter må du kontakte oss snarest så vi kan få rettet opp dette. Er det noe som ikke svarer til forventningene, feil eller mangler under reisen er det viktig at du tar kontakt med den lokale leverandøren som hotellet, leiebilselskapet eller flyselskapet eller KILROY direkte slik at vi kan forsøke å rette opp situasjonen med en gang. Om du ikke får tilfredsstillende hjelp eller ønsker hjelp på norsk skal vi kontaktes. Vi vil forsøke å hjelpe deg så langt det lar seg gjøre. Hvis du ikke har kontaktet den lokale agenten og gitt KILROY tydelig beskjed under oppholdet, vil dette kunne redusere muligheten for en eventuell refusjon eller kompensasjon i etterkant.

Etter hjemreise: Ved eventuelle tvistespørsmål plikter du å fremsette disse så snart som mulig. Vi vil anbefale deg å ta vare på mest mulig dokumentasjon, som informasjon fra hotellet, bilder, kvitteringer osv. Dette vil lette et eventuelt reklamasjonsarbeid i ettertid. KILROY er medlem av Reisegarantifondet og Norsk Reiselivsforum. Vi hører gjerne fra deg om dine opplevelser på reisen, både ros og ris er viktig i vårt arbeid med å tilby de beste reisene