{{ section.name }} Support

Vi fant {{ category.count + ' ' + (category.count == 1? category.label:category.pluralLabel) }} og {{ category.count + ' ' + (category.count == 1? category.label:category.pluralLabel) }} for '{{ searchTerm }}'

0 Results found

{{ section.name }} Support
Søk etter destinasjoner, aktiviteter, opplevelsesreiser, reiseforslag, etc...

Vi fant {{ category.count + ' ' + (category.count == 1? category.label:category.pluralLabel) }} og {{ category.count + ' ' + (category.count == 1? category.label:category.pluralLabel) }} for '{{ searchTerm }}'

0 Results found

Finner du fortsatt ikke det du leter etter?

Ta kontakt med oss, så får du hjelp av en av våre reisespesialister.

Reisevilkår for kjøp online

Vi beklager dersom våre regler og vilkår virker lange og vanskelige å forstå. Men dette er viktig informasjon som vi er pålagt å gi deg i forbindelse med ditt billettkjøp.

For å gjøre det mer oversiktlig for deg har vi derfor pekt ut noen hovedpunkter som du bør være klar over:

  • Det er ditt ansvar å sørge for at informasjonen du har oppgitt i forbindelse med bestillingen er korrekt.

  • Det er ditt ansvar å sørge for at du har alle nødvendige visum (inkludert transittvisum) og innreisetillatelser på plass før avreise.

  • Dersom flyselskapet tillater at billetten blir endret eller refundert vil det alltid være kostnader forbundet med dette.

  • KILROY fungerer som agent for flyselskapene. Det er de som leverer transporten og det er derfor de som definerer reglene for billettene


Her kommer selve reglene:

Generelle betingelser ved online kjøp

1 Avtalen
a) Ved å velge "Kjøp billetter", aksepterer kunden kjøpet av den (eller de) listede flybilletten(e). Avtalen er bindende for begge parter umiddelbart når KILROY har mottatt bekreftelsen, samt etter at billetten er betalt og utstedt. KILROY tar forbehold om prisøkninger hos flyselskapene fra bestillingen er mottatt til utstedelse.

b) KILROY er avhengig av korrekte opplysninger gitt fra de ulike flyselskaper. KILROY forbeholder seg retten til å heve kjøpet ved å refundere hele det innbetalte beløp dersom billetten(e) av tekniske årsaker ikke kan utstedes.

c) KILROY sjekker alle betalinger gjort med bank- og kredittkort for kortsvindel. Ved mistanke om kortsvindel/ kortmisbruk forbeholder KILROY seg retten til å annulere bestillingen og tilbakeføre hele betalingsbeløpet til det kortet betalingen ble trukket fra.

2 Agentforbehold
a) KILROY opptrer som agent for flyselskapene. Dette betyr at det er flyselskapet du reiser med som alene står ansvarlig for korrekt gjennomføring av transportavtalen. De ulike flyselskapenes transportbetingelser, samt ansvarsbegrensninger er derfor gjeldende.

b) Ved kjøp av flybilletter alene står KILROY uten ansvar dersom flyselskapene endrer reisetidspunkter, -rute eller kansellerer flyavgang(er). Slike situasjoner vil være en sak mellom den reisende og flyselskapet.

3 Reisedokumenter og reiseplan
a) Så snart billetten er utstedt - normalt innen 2 virkedager etter mottatt betaling - vil elektroniske reisedokumenter bli videresendt til e-posten kunden har gitt. Ordrebekreftelsen som vises etter fullført bestilling - som også videresendes på e-post - gjelder ikke som gyldig reisedokument.

b) Reisetidene oppgitt i reisedokumentene er alltid lokale tider. Det kan være tekniske stopp underveis, i tillegg til stopp som er angitt ved bestilling. Tekniske stopp er en del av flyvningen mellom to destinasjoner, og KILROY kan ikke garantere at disse vises ved bestilling eller i reisedokumentene.

c) Kontakt oss for setereservasjoner, registrering av bonuspoeng og spesialbagasje via help.kilroy.net. Avgifter kan påløpe. I visse tilfeller kan ikke vi assistere, og i disse tilfellene må derfor flyselskapene kontaktes direkte. Når det gjelder kjøp av ekstra bagasje, kan dette i noen tilfeller kun gjøres på flyplassen ved innsjekking.

4 Kombinasjon av flere flyselskaper
a) Vi gjør oppmerksom på at transportytelsen (flyreisene) kan bestå av flere, ikke-sammenhengende billetter. Dette medfører at KILROY ikke står som ansvarlig for eventuelle forsinkelser som påvirker videre transport ved benyttelse av kjøpte ikke-sammenhengende billetter. Det samme gjelder også de ulike regler for tillatt bagasjevekt for de enkelte flystrekninger.

b) Flyselskapene benytter seg ofte av codeshare-avtaler, noe som vil si at flyvningen utføres av et annet flyselskap enn det som flynummeret og logoen antyder ved søk og reservasjon. Det er transportregler og videre bagasjeregler til det flyselskapet som utfører flyvningen som til enhver tid gjelder. Indikasjon på, men ikke nødvendigvis korrekt informasjon om hvilket selskap som utfører flyvningen finner du under overskriften "Opereres av". Merk at det til enhver tid er flyselskapets rett å endre selskap som opererer de reserverte strekningene.

5 Skatter og avgifter
a) Normalt inngår skatter og avgifter i billettprisen. Det er imidlertid enkelte flyplassavgifter eller andre tilsvarende skatter som må betales kontakt ved avreise fra destinasjonen. Disse kan ikke betales ved bestilling. KILROY bestreber å oppgi informasjon om slike skatter i sine reisedokumenter, men vær oppmerksom på at enkelte destinasjoners reisebestemmelser kan endres med kort varsel uten at KILROY blir informert i tide om disse.

b) Vær oppmerksom på at enkelte flyselskaper kan kreve et gebyr for innsjekket bagasje. Detaljert informasjon vil ikke nødvendigvis vises i billettreglene når billetten bestilles. Avgifter kan variere, avhengig av billetttype, destinasjon eller antall bagger. For mer informasjon, kan du sjekke hjemmesiden til flyselskapet.

6 Re-bekreftelse og innsjekk
a) Du trenger ikke lenger å si i fra en ekstra gang at du skal reise, så lenge du har billetten din. MEN: Isteden bør du sjekke reiseruten din for eventuelle endringer fordi flyselskaper ofte endrer avgang- og ankomsttider. Du finner billetten (e-ticket) ved å logge deg på TripCase.

b) Informasjon som blir gitt på forhånd vedrørende flyavgangenes terminal og utgang etc. er kun veiledende da det kan oppstå forhold som gjør det nødvendig for flyselskapene i etterkant å endre disse. Følg med på informasjonstavlene som henger i avgangshallen når du ankommer flyplassen. Ved reiser utenfor Europa kreves det ofte at man er på flyplassen for innsjekking senest to timer før avgang. Generelt oppfordrer KILROY alle sine kunder å være ute i god tid på flyplassen da det ofte er lange køer både ved innsjekking og sikkerhetskontrollen.

7 Billettype "KILROY ticket"
a) Denne billettypen er markert med gul farge og er kun gyldig for ungdom og fulltidsstudenter under en bestemt alder. Ved avreisetidspunktet skal man ikke være eldre enn den angitte alder.

b) Med en "KILROY-billett" kan du, innenfor billettens gyldighet, som regel endre dato mot et gebyr. Eventuelle endringer er avhengig av at det er ledige plasser i samme bestillingsklasse som billetten er utstedt i. En "KILROY-billett" kan - mot et gebyr - som regel refunderes inntil 24 timer før første etappe av turen starter.

c) For å reise med en "KILROY ticket", er det et krav fra flyselskapene at den reisende er i besittelse av et gyldig IYTC kort (International Youth Identity Card) eller et gyldig ISIC kort.(International Student Identity Card) på hele reisen. Dersom den reisende ved bestilling har et slikt kort, skal kortets nummer legges inn i bestillingen. Dersom den reisende ikke har kortet skal et nytt kort bestilles samtidig med flybestillingen. Ved bestilling av en "KILROY ticket" bekrefter kunden samtidig at de nevnte krav er oppfylt.

8 Billetttype "Standard"
a) Standardbilletter er merket med svart "bar", og er vanligvis restriktive når det gjelder endringer og refusjoner. Billettreglene settes av flyselskapene - se spesifikke regler for billetten du skal bestille.

b) KIROY tillater ikke at personer under 18 år kjøper billetter på vår nettside dersom de ikke er i følge med minst én voksen.

9 Endring- og avbestillingsgebyrer
a) Etter at en ordrebekreftelse er sendt på e-post, er alle endringer og kanselleringer belastet med et gebyr som angitt i e-postbekreftelsen.

b) Endringer i den reisendes navn eller overføring av billetten til en annen person er ikke tillatt i henhold til flyselskapets vilkår og betingelser.

c) Dersom du kjøper en KILROY Avbestillings- og endringsforsikring (X-it) ved bestilling, vil spesielle regler gjelde for avbestilling og refusjon før reisen starter.

10 Uteblivelse, ubenyttede tjenester etc.
a) Dersom den reisende uteblir eller på annen måte unnlater å benytte seg av de tjenester (flybilletter) som er bestilt, kan det ikke kreves godtgjørelse for de ubenyttede tjenester. Det samme gjelder dersom den reisende ikke kan gjennomføre sin reise på grunn av manglende reisedokumenter, pass, visum, vaksiner eller annet.

b) Ved kjøp av en flybillett eller reise med mer enn én strekning, skal alle de foregående strekninger benyttes for at flybillettens eller reisens siste strekning skal være gyldig. Flyselskapene forbeholder seg retten til å stryke videre strekninger i din billett dersom du som reisende ikke møter opp til én eller flere strekninger i den utstedte billett.

11 Kundens plikter
a) Kunden er selv ansvarlig for at passasjer- og betalingsinformasjon er korrekt fylt ut ved bestilling og at navn og fødselsdato stemmer overens med det som står i den reisendes pass. Feil i opplysningene kan medføre nekt av innsjekking og/eller ombordstigning på flyet. KILROY påtar seg intet ansvar for følgene av feil oppgitte opplysninger av denne typen.

b) Reisedokumenter og eventuelle endringer på fly vil bli videresendt til e-posten gitt av kunden. Derfor er det svært viktig at e-posten er korrekt. Hvis kunden ikke mottar en ordrebekreftelse via e-post innen 24 timer, vennligst kontakt KILROY.

c) Kunden er forpliktet til å sørge for at pass, samt nødvendige visum, forsikringer, vaksiner og evt. andre innreisebestemmelser imøteses i forkant av reisen. Ved reiser utenfor Europa skal man vanligvis ha gyldig pass som utløper tidligst seks måneder etter hjem- eller videre reise, samt kunne dokumentere sin hjem- eller videre reise (reisedokument) Det er den reisendes ansvar å sette seg inn i de innreisebestemmelser som gjelder for de destinasjoner man skal besøke. Merk at dette også kan gjelde ved eventuelle mellomlandinger (transitt).

Det er påkrevd at alle internasjonale reisende til USA som faller under kategorien Visa Waiver Program å søke om ESTA (Electronic System for Travel Authorization). ESTA er obligatorisk reisebekreftelse for alle som flyr til eller via USA. Dette betyr at selv om du kun har transfer i USA, må du søke om ESTA på forhånd. Et skjema fylles inn senest 72 timer før avreise på https://esta.cbp.dhs.gov

d) Eventuelle feil, mangler eller reklamasjoner underveis skal fremsettes til flyselskapet innen rimelig tid etter at feilen er oppdaget slik at denne kan avhjelpes/reduseres så raskt som mulig. Dersom feilen ikke kan rettes med det samme bør du sikre deg bevis på dette dersom du senere ønsker å søke om eventuell erstatning ovenfor flyselskapet. Manglende reklamasjon på stedet vil normalt medføre tap av retten til et senere erstatningskrav.

12 Juridisk informasjon
a) Det tas forbehold om trykkfeil, tekniske feil og endringer i priser utenfor KILROYs kontroll. Ethvert krav mot KILROY Norway AS skal avgjøres innenfor det norske rettssystem. Klager eller søksmål som ikke kan avgjøres av Flyklagenemnda eller Reklamasjonsnemnda for Pakkereiser skal avgjøres av forliksrådet.

b) Virksomhetens navn: KILROY Norway AS
Organisasjonsnummer: 940073251
IATA nummer: 60 20 19 82

KILROY Norway AS er medlem i Reisegarantifondet (RGF) og Den Norske Reisebransjeforening (NRF)

Kilroy.OutdatedBrowserBox.Text Kilroy.OutdatedBrowserBox.LinkText

Oops - Siden du prøver å nå er ikke tilgjengelig eller har blitt flyttet. Vi håper du finner det du leter etter her i stedet...